5. Onderhoud

5. Onderhoud

Dit punt schurkt tegen punt drie aan, tijdens het onderhoud kun jij jouw klant namelijk de welverdiende aandacht geven. Toch noem ik onderhoud als losse kernwaarde, omdat ik van mening ben dat het goed inrichten van het onderhoud op jouw bestaande relaties momenteel belangrijker is dan ooit. Met goed onderhoud en goede kennis over jouw relaties kun je voorkomen dat zij elders informatie gaan inwinnen of zelfs elders hun zaken gaan regelen.

Een zeer belangrijk gezegde is: houd de achterdeur dicht! Uiteraard zijn we allemaal altijd blij met nieuwe klanten, maar jouw huidige trouwe relaties zijn net zo belangrijk, vergeet dat niet! Dus het is heel prettig dat nieuwe klanten via de voordeur binnen komen, maar waak er voor dat jouw bestaande relaties niet via de achterdeur weg glippen.

Uit het vorig jaar door Barbara Stoopman gepubliceerde boek ‘Het Nieuwe Verzekeren’, “een naslagwerk boordevol praktische tips en een toekomstbestendig handboek voor adviseurs die wél willen veranderen”.

Add Your Comment:

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.